Privacybeleid

Wanneer je iets bestelt via onze website, hebben wij je gegevens nodig om ervoor te zorgen dat we jouw bestelling kunnen bezorgen. Maar uiteraard gaan wij zeer zorgvuldig met jouw persoonlijke gegevens om. Wij dragen er dan ook zelf zorg voor en bewaren ze veilig. Wat wij met jouw persoonlijke gegevens doen en waarom wij deze nodig hebben, vertellen wij je graag. Als je na het lezen van ons privacybeleid nog vragen hebt, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Dit privacybeleid kan van tijd tot tijd wijzigen wanneer nieuwe ontwikkelingen daartoe aanleiding geven. Het meest actuele privacybeleid vind je op www.hippeprintjes.nl. Wij raden je aan om dit privacybeleid regelmatig te raadplegen, zodat je van deze wijzigingen op de hoogte bent. Je ziet hier altijd de laatste datum van wijziging.

Dit privacybeleid is voor het laatst gewijzigd op 1 november 2021.

Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van mijn persoonsgegevens?

Hippe Printjes (www.hippeprintjes.nl), gevestigd aan de L. Springerstraat 12, 1992BW Velserbroek, is de verantwoordelijke voor de verwerking van gegevens zoals beschreven in dit privacybeleid.

Wat zijn persoonsgegevens?

Persoonsgegevens zijn alle gegevens die herleidbaar zijn tot jou als persoon, bijvoorbeeld jouw naam, telefoonnummer, adres of e-mailadres. Ook gegevens zoals je IP-adres of klantnummer zijn persoonsgegevens en andere gegevens die uniek zijn voor jou, zoals je bestelgeschiedenis of surfgedrag.

Van wie verwerken wij de persoonsgegevens en hoe komen wij hier aan?

Wij verwerken de persoonsgegevens van iedereen die contact hebben gehad met Hippe Printjes.

Wanneer je onze website bezoekt, een account aanmaakt en hier bepaalde gegevens invult, krijgen wij deze gegevens rechtstreeks van jou. Ook wanneer je contact opneemt met onze klantenservice ontvangen wij gegevens van jou zoals je naam en e-mailadres en soms ook een telefoonnummer.

In sommige gevallen ontvangen we jouw gegevens van een ander. Dit gebeurt echter alleen wanneer iemand een cadeau direct naar jou verstuurt. Wij krijgen dan jouw naam- en adresgegevens door om de bestelling te kunnen versturen.

Welke gegevens gebruiken wij van jou, waarvoor gebruiken wij deze en hoe lang bewaren wij deze gegevens?

Gegevens voor het verwerken van je bestelling

Wanneer jij iets bestelt, hebben we bepaalde gegevens van jouw nodig om jouw bestelling te kunnen bezorgen en je op de hoogte te kunnen houden over je bestelling. Ook voor eventuele retouren zijn deze gegevens nodig.

Wij verzamelen je naam, e-mailadres, bezorgadres(sen) en je telefoonnummer.

Deze gegevens zijn nodig om de overeenkomst uit te voeren die je met ons hebt gesloten.

Gegevens voor het verwerken van een bestelling van iemand anders, waarbij jouw adres het bezorgadres is

Wanneer iemand je een cadeau stuurt via onze webshop, krijgen wij van die persoon jouw naam- en adresgegevens. Deze gegevens hebben wij nodig om de bestelling te kunnen bezorgen.

Gegevens in jouw account

In jouw persoonlijke account bewaren we de volgende gegevens: je naam, factuur- en bezorgadres(sen), telefoonnummer en e-mailadres.

Indien je je geboortedatum hebt opgegeven slaan we dit op. Hier doen wij verder niets mee en is optioneel.

Wij bewaren de gegevens in jouw account zolang je actief klant bij ons bent. Als je 7 jaar niet meer bij ons hebt ingelogd, verwijderen wij al jouw gegevens. Daarnaast kun je op ieder moment een verzoek doen om jouw gegevens te laten verwijderen.

Social Media

Als je social media zoals Facebook gebruikt, kun je via ‘like en share’ knoppen op hippeprintjes.nl artikelen die je leuk, nuttig of handig vindt, met je vrienden delen op je social media account. Wij krijgen hierbij géén toegang tot jouw social media account. Wij raden je aan om het privacybeleid van de social media partijen waar jij een account hebt, goed door te nemen zodat je weet hoe je gegevens hier worden gebruikt en hoe jij je instellingen kunt aanpassen.

Met wie worden jouw gegevens gedeeld?

Wanneer jij via hippeprintjes.nl een bestelling plaatst, delen wij jouw gegevens enkel met een logistieke partner zoals DHL, PostNL of DPD. Wij delen hierbij enkel jouw naam, bezorgadres en e-mailadres. Deze informatie hebben ze nodig om jouw pakketje op het door jou gekozen adres af te leveren, om je op de hoogte te houden van het bezorgmoment en je de mogelijkheid te geven om eventueel van aanvullende diensten van deze logistieke partners gebruik te maken (zoals een ander afleveradres). Wij delen jouw telefoonnummer of andere gegevens niet.

Welke rechten heb je met betrekking tot jouw gegevens?

Recht op informatie – Je hebt het recht op een transparante uitleg over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan en welke rechten jij in dat verband kan uitoefenen.

Recht op inzage – Je hebt het recht om te allen tijde inzage van ons te vragen in de gegevens die wij over jou beschikbaar hebben. Je kunt dat aanvragen indien door een mail te sturen naar onze klantenservice. Wij verwerken jouw verzoek binnen 30 dagen.

Recht op correctie – Je hebt het recht om jouw persoonsgegevens te laten corrigeren als deze onjuist of verouderd zijn en/of om ze te laten aanvullen als ze onvolledig zijn. Je kunt dit zelf aanpassen in je account of door een mail te sturen naar onze klantenservice.

Recht om bezwaar te maken – Je hebt het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw gegevens als jij het niet eens bent met de manier waarop we jouw persoonsgegevens verwerken. 

Recht op beperking – Je hebt het recht om beperking van de verwerking van jouw gegevens te verzoeken. Dit betekent dat wij jouw gegevens mogen bewaren maar niet gebruiken.

Recht om vergeten te worden – Je hebt het recht om ons te verzoeken om alle gegevens die wij van jou hebben te verwijderen. Wanneer jij een verzoek indient om jouw account te verwijderen, zullen wij gegevens verwijderen die tot jou herleidbaar zijn behalve de gegevens die wij op basis van de wet moeten of mogen bewaren.

Recht om een klacht in te dienen – Je hebt het recht om een klacht in te dienen over de wijze waarop wij met jouw gegevens omgaan. Wanneer jij een klacht hebt, dan lossen wij dat het liefst zelf met je op. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice.

Vragen?

Als je nog vragen hebt over de wijze waarop bol.com met persoonsgegevens omgaat, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag verder.